fredag 2 april 2010

Jobb, lägenhet och allt det som följer!

Hej alla!

Idag är jag rätt i gasen efter att ha hittat en jättefin lägenhet precis i det område jag ville, nära till stationen som man kan åka raka spåret till Tokyo med och lite avstånd till min skola men inte så långt att man inte kan cykla! Min nya lägenhet är så frääääääsch och vet ni vet ni, det bästa av allt!? Man kan komma och hälsa på och stanna över för det finns plats att ha en eller två vuxna besökare där jue! Lycka☆

Nu ska jag packa och slänga lite mer grejer.

Kram så länge!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Tja! Får man fråga vad det är du jobbar med? Eikawa? Jag och min japanska fästmö ska flytta tillbaka till japan i sommar. Vore nice om man kunde få lite tips och inspiration av dig! Ha det gött!

Chris sa...

Ja vad jobbar du med? Hur fick du det? Klarar du dig på engelska eller har du bra japanska? Har du tagit JLPT? Vore bra med lite tips.

Anonym sa...

Hej!
Jag skriver till dig för att fråga.. om du har ett par t-slejf pumps från Indiska, i storlek 37?
De såldes för ett par år sedan och jag fick inte tag i ett par då.. Jag ger gärna endel för dem! (om du har dem och kan tänka dig att sälja dem:) Undrar också ifall du har en cape i svart, från Indiska.. i storlek M?

Må väl. Vacker blogg! Mlle. N.R. mademoisellenancyrosenlind@hotmail.com

夜羽奈 sa...

Ojj ursäkta sent svar! Jag jobbar som ALT så jag livnär mig på att prata engelska men annars håller jag på o pluggar för JLPT 1 just nu. Är inte jättevads på kanji men pratar sp gott som flytande. Jag har skrivit en del om att söka jobb etc i tidigare inlägg men jag tar hinten och lovar att jag skall uppdatera med aktuell info om vad jag gör allra snarast möjligast!

Mademoiselle som sågar efter t-slejfpumps. Tack för att du tittar förbi, jag bor f.n i Japan och har inte så mycket svenska kläder med mig. Har heller aldrig ägt det du frågar efter tyvärr. Lycka till i jakten!

Unknown sa...

ALT är bättre än eikawa :D. Vad har du för utbildning?

För kanji kan jag starkt rekommendera Remembering the Kanji & Reviewing the Kanji. Med den metoden kan du lära dig att skriva, läsa och komma ihåg alla joyou kanji på runt 3 månader om du ligger i. Du känner säkert redan till dem iofs, men här är länken: kanji.koohii.com