fredag 27 augusti 2010

Tillbaka ur kaninhålet

... tar jag på mig mina enorma tant-nördbrillor för första gången
på två veckor. Blinkar och blinkar, försöker fokusera och se om Den
Vanliga Världen ser mer verklig ut med glasögonen på. Är ännu inte
helt övertygad.

Men jag saknar kvällshimlen över havet och att sitta i strandbrynet
och filosofera samtidigt som man gräver runt och hittar snäckor och
roliga stenar. Saknar att inte titta på klockan utan himlen när man
undrar vilken tid på dagen det är.

Men... det är väldigt gott att äta choklad när man vill ♡ och jag
brister nästan ut i lovsång varenda gång det kommer varmvatten i
duschen. Det är skönt att kunna gör sig helt ren från gammal svett
som sätter sig som saltkristaller på huden och all smuts och
hudavlageingar och gud vet allt annat oheligt som fastnar i
solskyddskrämen.

/Johanna

Inga kommentarer: