söndag 12 juni 2011

Leka ögonfransar =)

Som vän av manga eller anime känner säkert många till vikten av
ögonfransar i Japan. Har man inte så mycket eget att ta av (generellt
försvinner mycket under japanernas ögonlock tycker jag mig se. För
ofta har folk fina fransar när de sover ^^) så skämms man inte för
att ta lösfransar till låns. För mig känns det som man måste vara
stjärna i en stor show minst för att få ha lösisar men skam den som
inte provar någon gång! Här är mitt andra försök på halva
fransar. Man klistrar på en lösrad med fransar precis övanför sin
egen och sen fixar resten som vanligt. En halv fransrad betyder att
jag bara har förstärkt från yttre ögonvrån till ungefär mitten
(och inte från typ ögonvrå till ögonvrå).


Så japp nu sitter de där, fotade och ombloggade det är lite innan 10
på söndag morgon såjaaeeeh om man skulle ta och städa kanske?

1 kommentar:

syster yster sa...

Glammigt och fint! Jag har sett folk som bara har allra yttersta fransarna förlängda också. Väldigt fint det med. Men om man knappt kan ha glasögonen på med sina vanliga fransar är det knappast att tänka på lösisar, va? ;) Kan du ha brillorna på?