söndag 11 november 2007

In loving memory〜〜〜〜


Plastiga remsandaler inhandlade i Japan, korviga ben, mina.

Pedikyren var jättesöt, lila bakgrund med små slingriga vita ornament och fjärilar (påklistrade), små pärlor och några större glittriga stenar ("diamanter"). Allt utom "diamanterna" satt som berget, det som inte klippts bort p.g.a att naglarna växt är kvar där än, under lager av varma sockar. Tånaglarna fixade jag också själv.

Men skorna, det är ju skorna det ska handla om. Inhandlades på våren en dag när jag kände att jag behövde något kitschigt. Vad kan man mer säga, kilklackar i genomskinlig plast (ett mode som florerade under våren, i Japan) genomborrade av ett hjärta under hålfoten samt lack-rosetter som man kunde sätta fast var man ville. Ah, det var kärlek. De satt helt ok från början utan skavsår, klarade cykelturer, promenader samt min hysteriska fotsvett men när sommaren var slut och jag skulle hem fick det bli det runda arkivet, de var döende...

Mina kära skor

Inga kommentarer: