tisdag 27 november 2007

Pinnsmala ben, lager på lager och svårigheter att könsbestämma

Visst handlar det en japansk streetfashion-site!

Här kan man få sitt lystmäte av ålderslösa japaner i oversizat, lager på lager, galet porriga detaljer som ser helt naturliga ut i just den outfiten eller tuffa babydollvarianter. Och fantasifull accessoarer. Har länge letat efter något vettigt substitut för att inte själv få se vad som händer i mina små älskade japaners garderober men fram till nyligen har det varit tråkigt fruktlöst.(Antagligen heter street fashion något helt annat än vad jag gissat på, på japanska)
bilderna är snodda från http://www.style-arena.jp/index_e.htm
sidan som jag rekommenderade ovan

på sidan kan man se helfigurfoton oxå men jag fattade inte hur man laddar ner dem ><;

I alla fall, för att tala om mitt fina länktips ovan så är det en sida uppdelad i fem av Tokyos stadsdelar och det postas en ny sida varje vecka. Alla som finns med på bild visar både ett foto i helfigur och ett porträttfoto vilket känns som ett lite nytt grepp jämfört t.ex med Facehunter
eller The Sartorialist som verkar ha haft enormt genomslag under de senaste åren.

Inga kommentarer: