torsdag 10 januari 2008

Jul för två år och utlänningar

Eftersom jag tillbringade julen 2006 i Kyoto
(enda dagen jag längtade hem!) ligger jag alltså en jul "efter".
Det var ju bara att se till att ta igen detta året (●^U^●)


Sen hände det en annan bra grej också som jag aldrig hade kunnat räkna med. Shinji kom hit! Han jobbade och pluggade som en galning under hösten (vi hann knappt talas vid vissa veckor pga allt han hade att göra!) och jag såg till att jobba så mycket jag kunde under hösten också. Så han tog lite förlängt vinterlov och kom till Sverige i 2,5 vecka.


Julbord i Lugnås (hemma)
Foto Hans Gustafsson
En japansk väninna från Ritsumeikan, Momoe, som just nu utbytespluggar i Malmö kom också och hälsade på över julen, det var roligt!

När nu Shinji hade kommit hela vägen till Sverige (och var första gången i Europa) passade vi ju så klart på att resa runt lite också.

Julmarknaden på Liseberg, Lund, äta falafel, Köpenhamn, IKEA, äta kebab, fira nyår, leka med katterna hemma hos mig, Stockhom är en del av vad som hanns med!

Köpenhamn

Foto ovan och nedan Shinji Cho

Iskallt Stockholm (eller vi skulle le mer om bara våra kinder inte var stelfrusna) v










Det var väldigt kallt och blåsigt, vi lärde oss att man turistar bäst inomhus under Svenska vintern. Bara för att Skansen är öppet... Nåväl vi såg en del ändå och Vasamuséet var väldigt varmt (fint) ☆

Inga kommentarer: