lördag 27 september 2008

Internet i mitt hus!

Hej mina kära,
nu finns jag tillgänglig med en uppkoppling som skall vara duglig i mitt alldeles egna hem. Tillsammans med kyl/frys och micro/grill ugn som inhandlades förra månaden har mitt hem börjat röra sig från snäppet över hydda mot spartanskt men civiliserat boende :D

Det har gått nästan precis en månad sedan jag tog mina ohemult överpackade väskor från föräldrahemmet för att fortsätta fajtas med Japans kvarhängande sensommarvärme och luftfuktighet.

Läget fram till nu, i korta drag:

Tillbaka på skolorna och det mesta är sig ganska likt!

Har haft en del ledigt så att jag har kunnat ta tag i allt jefla pappersjobb som krävs för att få vara här legalt. Har varit runt i stan på cykel mycket.

Jag har varit snuskigt fattig och kommer att fortsätta vara så sisådär 3 veckor till.

Shinji kom över några dagar precis efter att jag anlände. Åkte sen till Thailand 10 dagar och nu jobbar han extra nästan varenda kväll i veckan på samma yakitori-ställe som tidigare.

Hmm jao. Har en del skrivet som ligger sparat på datorn, lägger upp detta inom kort.

Kram!

Inga kommentarer: