tisdag 16 december 2008

Nej men O! ♥

Vet ni... Jag har varit världens bortskämdaste människa idag och igår (*^^*) Igår fick jag en liten kalender med bilder från Sverige som en japansk vän/bekant gjort på posten och sedan fick jag ett paket från min storasyster! Idag kom ett paket till, från mamma och pappa! Jag öppnade båda med näsan hängandes alldeles över för att inte missa en flyktig uns av hemmalukt och pepparkaksbak eller vad för annat juligt de kan ha pysslat med hemma. Min syster skickade en julstärna som som jag skall köpa sladd och lampa + sockel till, det blir nog flott. Hoppas den lyser gult (det gör väl nästan alla julstärnor??). Hela min lägenhet är nämligen vit så jag hoppas kunna få lite färg med min fina lampa. Tåranra strilade ner för kinderna när jag vecklade ut stjärnan, jag vet inte hur många gånger jag gjort just samma sak hemma. Ni vet den där invanda känslan man har fastän man inte har gjort något på länge.

Både mina föräldrar och min syster med familj skickade inslagna julklappar så klart men de har jag bara klämt och skakat på lite och staplat fint på mitt bord. Tänker inte öppna före jul om de inte börjar ticka eller se ut att smälta inifrån :D

Mamma hade också skickat julprydnader som jag blev jätteglad för, satt och hickade och hostade för att jag försökte skratta och gråta samtidigt (det var faktiskt svårare än det låter). Det var så Mamma jag kunde känna hur hon måste ha tänkt på vad det är som jag brukar gilla (det kom en ELLE-tidning, pandalaakrits, mammas hemmagjorda tjong-kola♥, några klädesplagg och smycken som jag inte fick med senast, min L.A.M.B.-parfym och så julklappar så klart, åh lycka!)

Åh, tack snälla för allt det fina och tack för gulliga kommentarer från systeryster, broder unt fanta samt kära, kära Elin, ni har boostat min julkänsla med 100 procent! Jag kommer att fixa en fin jul här hemma hos mig i Japan också.
Puss på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Damn, jag visste att jag skulle ha köpt en klassisk orange stjärna ;) Du får försöka hitta glödlampa med varmt ljus!

Väl bekomme!

Jonathan sa...

Vet du vad, vi hade jordbävning i skåne idag!! Det du!
Så ironiskt att jag inte var med om en endaste jordbävning under mitt japanår och så upplever jag en i skåne nu.