lördag 13 december 2008

Ojj vilken käss uppdatering men jag lever go'vänner!

Som vanligt har jag bara spejsat iväg och glömt tiden... Ehum. Allt flyter på som vanligt och jag är rätt trött om kvällarna eftersom jag inte gitter att gå och lägga mig i tid om kvällarna. Helgerna har spenderats ganska stillsamt med lite tvätt och städning och några turer runt för att förbereda för julklappar hemåt samt årets expat-jul.

I nättras sov jag dryga 10 timmar och idag är jag en riktig drönare som flyter omkring hemma i pyamas och kollar på SVT på datorn (ett program om vad svenskar bör veta om svensk historia, brände igenom 5 program på direkten, skitkul ju!). Annars har jag hittat en massa roliga bloggar med supertjusiga foton som jag har blivit väldigt inspirerad av. Idag övar jag på lösögonfransar och rosa rouge. Eftersom jag (tydligen) har väldigt runda ögon (dvs att ögat sticker ut från huvudet eller man ska säga ehu) så kan jag inte klistra extrafransarna från ögonvrå till ögonvrå som man normalt gör, har provat flera gånger och gjort enligt konstens alla regler men efter max en halvtimmes normalt blinkande så började mina spindelben att lossa i kanterna. Inte så fräscht så jag klippte isär ett par lösisar och satte bara i yttre vrån samt klistrade ihop alla ögonfransar (mina befintliga är ganska långa men mkt blonda och de svarta fuskisarna) med lite mascara på ett samma sätt som rekommenderats av ett japanskt skönhetsmagasin.

Leker med photobooth













De fina bloggarna då?

Urtjusiga Johanna Öst, hon ser ut som en docka och dessutom målar hon jättevackra bilder

Driftiga, färgglada Gala.

Doe Deere Magazine (skapat av tjejen bakom Lime Crime).

Samt australiensiska Super Kawaii Mama (ehum, jag sätter lite av mitt gröna té i halsen av hennes titel men jag kan förlåta henne, speciellt efter att ha sett en av hennes lektioner i håruppsättning. Hon är ju faktiskt jätterar!).

(Ursäkt att jag inte orkade sno bilder för att visa... *lat*)
Hoppas att ni också hittar lite rolig läsning! De här tjejerna skall nog upp i min blogglista nu (*^^*)

Vi hörs!


Inga kommentarer: