måndag 14 maj 2012

Bentodagbok del 1

Visste ni att jag lagar min egen lunchlpda varje dag? Tänkte börja fota litet vad jag äter för jag tror att det kan vara av intresse för någon eller några, dels hoppas jag att det kan bli övning i fotografi för mig samt ett sätt att komma ihåg olika kombos/recept då jag märkt att jag lätt snöar in på saker någon månad eller så i taget, haha!

Så här kommer första delen:

Bento den 14:e maj 2012


(t.v) Opolerat kortkornigt japanskt ris med rostade sedan kokta svarta bönor och inlagda plommon (ume boshi). 
 (t.h) Ångkokt vitkål med bacon, eringi-svamp och sötpotatissjärnor. Kryddat med smör, örtsalt, timjan (på burk) samt svartpeppar. 

Ej på bild: tomatsoppa och grönt té. 

Brukar alltid ha med mig frukt men glömde det idag (´・ェ・`). 

Men det var helt dugligt ändå!

Inga kommentarer: