lördag 9 juni 2012

Jag ville skriva något "kloktåtoligt"...

...om när mina föräldrar kom hit till Japan och hälsade på och hur de lyckat se både plommon- och körsbärsblom i först Japan och sedan Sverige och det där lilla stynget av svartsjuka som för det mesta bara övergår i bilder från mina egna minnen när jag hör folk hemifrån berätta om blåsippor och vitsippor. Åh vad jag älskar doften från marken de där soliga eftermiddagarna som de första vårblommorna kommer i Sverige. Alla surren och vingslagen från uppvaknade eller återvända kryp och flygfä. Har suttit och ruvat på den här bilden skitlänge nu, dags att få iväg den trots att årstiderna redan har gått vidare ett steg eller två.

Kram på er alla och tack finfina systeryster för att jag fick låna din blåsippsbild (överst i collaget).

Inga kommentarer: