fredag 13 februari 2009

Jubileum

Idag (när det alldeles nyss blivit den 14:e februari) så är det precis ett år sedan som jag åkte till Japan för att arbeta.
Det kittlar lite under fötterna när jag tänker på allt som jag har gjort och det som hänt sedan dess. Först de galna arbetstiderna och sedan de vansinniga arbetskamraterna, det plötsliga bytet, lugnet på landet, mina nya gulliga elever och de snälla lärarna, krångel med visum p.g.a muppighet från gamla arbetsgivaren, röda stämplar i passet, hemswischad till Sverige, jobba extra på ålderdomshem, ta det lugnt med min kära familj, få ett ordentligt arbetstillstånd för undervisning, tillbaka till ett svinhett Japan och en mycket upptagen S och sedan jul utan Sverige men med S. Det är bara ett par veckor kvar av undervisning för min del och det nuvarande kontraktet går ut i slutet av mars men, det händer saker. Kanske rör det på sig snart. Berättar mer när det är mer som blivit bestämt och säkert.
Men jag är pepp och tror att år två kommer att vida överträffa år ett vad gäller stabilitet och rolighetsfaktor!
Men vi får, som sagt, se.

Kram

Inga kommentarer: