tisdag 17 februari 2009

Tisdag 17:e februari

Hej vänner!

Idag har jag gjort något läskigt.

Efter lunchen hade jag tagit ledigt från skolan på begäran av mitt företag (de som hyr ut mig som ALT till skolan). Jag for iförd min ett och ett halvt nummer för stora svarta kostym till en lite större stad som ligger en halvtimme bort från där jag bor. Där träffade jag andra gaijins på samma uppdrag och andra konkurrenter.
Det handlar om arbetsintervju, i grupp. Som vanligt här i Japan så är det inget ovanligt eller konstigt att göra något i grupp. Nä.

Först hade min chef och hans underhuggare (som är en mystisk polack och annars jobbar som tekniker) en kvarts presentation för skolnämnden (4 viktiga gubbar) och sedan hade vi 6 ALTs som samlats en stund för oss själva för att berätta lite om oss själva, svara på frågor och göra ett bra intryck (?). Jag kände mig som en total idiot när jag gick ut från rummet och visste inte vad jag skulle tro. Tyckte att de andra gjorde bra ifrån sig men var mer tveksam över min egen del. Men samtidigt vet jag med mig att jag är 1000 gånger strängare mot mig själv än andra (;_;) Vilket hur som helst kvittar för nu kan jag inte ändra något för den här gången och kan lika gärna försöka ta det litet lugnt och invänta besked.

Får jag det här jobbet har jag en hel del att se fram emot under det kommande året, och kanske längre än så om saker och ting klaffar bra. Åhåhåh slappna av nu. Kanske besked innan arbetsveckan är slut. Fan det här är skitviktigt och jag vet att bara jag (vi) får det här så kommer jag att kunna göra ett superduperjobb!!

Jag återkommer när jag vet besked. Snälla håll tummar och tår för mig (›‹)♥ Det här ska klaffa!

Inga kommentarer: