fredag 5 juni 2009

Svacka


Just nu är det seeeegt. Småmycket att göra men noll lust att ta tag och fixa. Så då lägger sig de småtrista sakerna på hög och blir ett mindre berg av saker som börjar bli mycket jobbiga istället. Eh. Visst gör man sånt här bara för att man älskar känslan av att vara befriad från all världens tyngd när man väl tar tag i eländet? Suuuuck. Tänk om man fick förvandlas till en hjälplös femåring en dag i månaden där man fick sätta sig ner och grina tills någon snäll vuxen löste ens problem och man fick somna i någons knä medan de satt och pratade på det där mumlande, sövande men trivsamma vis som folk gör ibland. Och bli klappad över huvudet så att det frasar i håret och man slutar höra allt annat.

Näh man kanske skulle knalla till ett kombini och lätta sitt igenkloggade samvete med att betala månadens skörd av räkningar och hoppas att det räcker för en natts god sömn, haha.

Jag känner att jag måste röja av lite stök som jag har lyckats dram fram sedan i måndags då mitt lilla hus var jättestädat och rent. Vill skylla på sniglarna som har börjat dyka upp i badrummet men det känns inte helt rättvist, i ärlighetens namn. Sen tänkte jag hinna preparera mat som jag skulle bjuda på på söndag. Då kommer nämligen skolans rektor hit och hälsar på med sin fru. Det är en lång historia men, de är väldigt informella och trevliga så jag är mest nervös att jag ska misslckas med maten.

Sedan är det tänkt att jag ska in till Tokyo runt lunch och hinna dejta min grabb, gå ut och dricka och kanske nattklubba med några polare från Ritsumeikan-tiden på lördagen. Japp hem med första tåget och sova snabbt som attan så att man är fräsch till min middag... Önskar att jag kunde vara lite mer pepp bara. Allt skulle gå så mycket smidigare då.

Shinji säger att jag har "Gogatsubyo" Majsjukan det är tydligen rätt vanligt att man känner sig seg i Maj fast ehh som vanligt är jag efter och Majsegar i Juni i stället. Fett.

Nä men nu har jag nog gnällt färdigt. Räkningar var det. Kanske städa lite? Yeeehaaaaa

2 kommentarer:

Syster sa...

Låter tungt. Just idag känns det som majsjukan dragit över i juni för min del också. Men det kan också vara allmän jäkla fredag ;)

Ser att du gjort framsteg med lösögonfransarna - stiligt! Sånt får mig att fundera på att lägga undan glasögonen ibland.

夜羽奈 sa...

Haha jaa det var dystra systrar det. Fast det är väl som Alfons mormor sa, man kan inte ha födelsedag eller julafton varje dag. Antar jag.

Jag har bedrivit viss forskning vad gäller lösisar faktiskt. Mer när jag bodde i Moroyama och hade helger som kändes som eoner av tid. Det finns några bra trix faktiskt. Ett är att mjuka upp själva "listen" som fransarna sitter på, då sitter det fast bättre. Ett annat är att måla i hop lösfransarna med sina egna med en lämplig mascara, det förhindrar också förirrade spindelben i ansiktet. Det är bara det där med glasögonen som jag inte heller har kommit över. Får se om det blir mycket klubbande framöver kanske jag testar lite mer fransar. Får se till att photobotha mig själv lite så att ni får se kanske då ヾ(*・∀・*)ノ