tisdag 30 juni 2009

Ta fram min inre tant/nörd/karl


Tjao alltså jag klippte ju håret för ett tag sedan. Det blev kort efter att jag övertygat frisörskan att det absolut inte gjorde någonting om hon klippte av snibbarna som hon lämnat i nacken och därvid skapat mitt livs förhoppningsvis första och sista hockeyfrilla. Puh.

Sen snubblade jag över ett par roliga glasögon som liksom inte var så illa tyckte jag...och rätt som det var hade jag köpt med dem hem. Synundersökning, glasen och ramarna kostade cirka tusenlappen! Dessutom tog det bara 30 minuter att bygga ihop dem så hela kalaset var fixat på en timma. Rekommenderas varmt till galsögonsugna både expatar och folk på genomresa! Om man vill kan de mäta ens gamla glasögon och fixa ett par nya utifrån det men jag så till att få mina ögon kollade då det har gått en himla mängd år sedan jag kollade min syn.

Här kommer en bild speciellt för min pappa som tyckte att jag såg ut som något från sjuttio-sextiotalet någon gång

6 kommentarer:

Elin sa...

Hej snygging! Vad het du är i din nya frisyr och dina glasögon! Tant/nörd/karl är the shit. Köpte tantskor för ett par veckor sedan, de är hur fina som helst. Kramar från Tbilisi!

syrran sa...

Schysst! Alltihop.

Den andra Johannan i Japan sa...

Jag ÄLSKAR att gå till optikern i Japan. Jag har varit här i 2,5 år bara men köpt 3 par glasögon, varav ett par är ett par tant/nörd/karl-glasögon också:) Ett par är arg/sträng lärarinna och ett par är gullig japansk högstadietjej (röda plastbrillor).

kajsa sa...

Jag tycker att du är förbaskat fin! Och jag vill till Japan nu nu nu!
Och förresten. Är din grabb från japan eller någon annan världsdel?

Syster igen sa...

Fasen, jag blir nästan sugen på att skicka över mitt recept och en tusenlapp...

Syrran sa...

Hah! Nu har jag också bejakat min inre tant/nörd/karl med nya glasögon. Pilotglasögon!