söndag 24 februari 2008


Mitt nya hem har fyra väggar och en smutsig kyl!

Men i ärlighetens namn finns det en "heater" vad heter det på svenska? Det är som en fläkt med varmluft, säkert ett monster till energslukare!
Jag sover på en futon som fröken Araki hjälpte mig att köpa.
Futonen består av 3 delar: en undermadrass som är ganska hård, sedan en mellanmadrass som nästan är som ett hårt stoppat täcke och sist har vi själva täcket som är fluffigare och bredare än svensk standad.

Men det är perfekt för såna som jag som rullar ihop sig till en liten boll på natten, täcket glipar inte ändå!

Köket har en gasplatta (som jag inte använt ännu för jag har ingen kastrull!), en liten diskho och en liten öppen hylla att förvara saker på. Nedersta hyllan har ett nät som botten så den funkar finfint som diskställ! Jag har tänkt att jag ska ha skärbrädan på tvären över diskbänken när jag lagar mat här sedan. Det finns fläkt och en lampa men sedan är det slut på köket (^^)

Toaletten är bara en toastol (med sitsvärmare, tack alla gudar som finns (mamma och pappa hur kan ni leva utan det här!!!!)) men jag har ett badrum också (^-^) med badkar♥
Varmvattet värms med gas (?) så jag kan ställa in exakt vilken temperatur etc jag vill ha på varmvattnet. Vad gäller en sak har jag helt anammat den japanska kulturen och det är att ta ett bad på kvällen! Men jag fyller inte badkaret helt med kokhett vatten för det kan inte mitt miljösamvete med att tillåta.

Japp så här ser det ut i mitt hem just nu. På dagarna viker jag ihop futonen och mosar in den i min stora japanska garderob för att få lite mer utrymme (det brukar folk göra). I det stora hela är lägenheten väldigt fräsch (undantaget är den satans kylen som jag fick ärva från jobbet, hur kan nåt bli så skitigt!? som tur är är det bara utanpå, insidan är helt pika pika). Inga äckliga heltäckningsmattor som i I-house och det luktar ingenting konstigt (längre, hade några duster av avlopp i början. Jag sov med munnen öppen, uuuurk).

Just nu är det söndag förmiddag och jag ska snart vika ihop min futon och gå och leta efter ett skrivbord. Idag är det nämligen min lediga dag så jag hoppas kunna gå på lite upptäcktsfärd också. Men jag satt uppe och pratade hela natten med min älskling på skype igår så det måste erkännas att jag är jefligt trött för tf. Kanske lite konbini-inhandlad sallad kan få igång mig iaf.

Jag hoppas att jag kan uppdatera idag med foto på ett skrivbord, man får ont på alla möjliga konstiga ställen av att ligga på magen på futonen och skriva har jag märkt!

All min kärlek (o´∀`o)ノ

Inga kommentarer: