söndag 3 februari 2008

Skåpmat eller "jag borde ha mer prickigt"













Började städa idag men insåg att det var för tråkigt så jag dök in i mina garderober och kollade lite. Det finns en del som inte fått komma ut på länge p.g.a svenskt vinterväder (och att jag är en chicken shit när det kommer till att bli nedkyld) och att jag lämnade halva min garderob hemma när jag stack till Japan.
Det dök upp en massa prickigt som jag inte känner mig färdig med. Hoppas att vi får en fin och långsam vår!

Gul stickad kofta Indiska Vitt linne med spetskant köpt i Japan Prickig kjol H&M (2004) Over knee strumpor oxå HM Röda skor köpta på rea 2003

Är det någon mer som har märkt att flugor älskar prickigt? Älskar i bokstavlig betydelse, ofta blir det flugporr just på prickarna om somrarna. Fast man kanske måste bo på landet för att lägga märke till såna saker?



Vippig klänning med röda plyschprickar på HM (så klart) den här älsklingen har varit med i Japan 2 gånger redan! Fast den har egentligen alldeles för mycket bara armar och fladdrigt genomskinligt tyg för att vara anständlig. Skorna är samma som ovan. Svart hårband HM

Tyllbollen jag håller på med köptes senast jag var på tygaffären, vi har storslagna planer vi. Som att jag faktiskt ska sätta mig ned och sy något på riktigt och inte bara fantisera om vad jag skulle vilja göra (--_--;)
Jag är er danska flygvärdinna!
Fast egentligen är det ju lika mycket Japans färger.
Den här kjolen sitter egentligen på höften men den har aldrig kännts riktigt bra så den har mest hängt i garderoben. Här ovan tog jag en klädnypa och gjorde ett enormt veck i bak (sen knöt jag en stor rosett över så att det såg ut som en hästsvans, eheh ja). Kjolen är från Lindex 3 år sedan, glansiga blusen (med bandet i midjan) HM och skorna är inköpta i Japan våren 2007 ヾ(*・∀・*)ノ


Fast mest av allt känner jag mig så här idagー>
Jobbade sent igår, glashalt och osaltat på vägen gav mig en timmes tid att köra i stället för den vanliga halvtimmen. Blev väckt strax efter 8 på morgonen av SMS från samma jobb som undrade om jag kunde komma och jobba nu med en gång. Fick avböja eftersom det eventuellt skulle ringas från Japan och göras en arbetsintervju. DE mailade mig igår och undrade över idag men har varken ringt eller mailat som svar på mitt mail tillbaka, blä. I går morse skulle ett annat ställe höra av sig men medan jag satt och djupandades med telefonen i handen skickade de små bajspropparna ett mail där det stod att de redan hittat den de sökte och tackade för min ansökan マジで〜 lixom
Så inte undra på att jag blir nervig när inget hörs.

Egentligens egentligen skulle jag vara alldeles ledig (och inte låtsasupptagen som nu ><)och åkt och hälsat på min kära systerfamilj och lekt lite med systerdöttrarna. Kanske träffat min brorsa o brorson oxå.

Tur att jag fick leta lite kläder i alla fall. Det fick mig på andra tankar. Fast jag blev lite grinig på vädret istället måste erkännas, haha.

Inga kommentarer: