lördag 12 juli 2008

Lugnås 2008-7-12

Det käpper i min rygg när jag sträcker på mig.

Det är för att jag har suttit och åkt flygplan och buss och bil sedan i torsdags kväll.

Men nu är jag hemma igen, på platsen där jag känner mig hemmast av alla ställen jag känner till. För även om Lund är hemma, liksom Kyoto och mitt kära Moroyama så är det ändå något speciellt med ljuset om sommarnätterna när solen går upp utanför fönstret i mitt flickrum. Doften av nyklippt gräs och tystnaden som skärmar av en från resten av världen så till den milda grad att man ibland glömmer bort att det finns något annat än här och nu.

Jag är hemma i Lugnås nu.

Med internet och en massa tid. I september åker jag hem till Japan, jag ska bara ha sommarlov först.

Uppdateringar kommer ♡

4 kommentarer:

Elin sa...

Iiih Johanna! Välkommen hem! Stora kramar, hoppas vi kan ses!

Shadow sa...

Vilken del av Japan ska du till när du kommer tillbaka?

夜羽奈 sa...

Elin min kära Elin!! Det är klart att vi ska ses, tell me where tell me when jag är all yours!

Shadow›
Jag ska tillbaka till Moroyama-machi som ligger lite söder om mitten av Saitama-prefekturen (^^)

Moodilic sa...

お帰りなさい! :)