lördag 19 juli 2008

Timvik

Jag har fått sommarjobb. Som timvikare på ett äldreboende i Mariestad. Förut har jag jobbat som personlig assistent, det är softare nu men 18 spänn mindre i timmen. Längre restid till jobbet och mycket mer stress (samt ibland sovande jour), var det värt 18 spänn mer i timmen, alltså jag vettefan men det känns nästan inte som det.

Den här tjuvlyssnat sammanfattar jobbet rätt så bra faktiskt.
(klicka på länken ovan)

Min kära Elins mantra "andas genom munnen, andas genom munnen" är också en klippa i dylika sammanhang. Annars är gamlingarna rätt söta. Och ganska roliga.

Idag åkte jag och shoppade med min mamma, nu ligger jag på plusminus noll om jag inte får jobba några mer dagar den här månaden. Häh =/

Men det är härligt att bara kunna knalla in i en butik, plocka åt sig kläder som man gillar och veta att det finns en storlek som passar mig. Visst är det fortfarande lite si och så med passformen men det kan jag leva med, det finns kläder i varje butik som passar mig, det är som en personlig seger, hur bizarrt det än må låta. Passade på att köpa sånt som är svårt att få tag på i Japan samt några gobitar från rean.
Ett par skolvänliga (dvs anständiga, vanliga, läs tråkiga) byxor för under 100 kr på H&M samt 3 par skor för 500 är väl mina fyndigaste fynd. Annars hittade jag 2 schalar som jag blev väldigt förtjust i samt jeans med raka ben och en hög midja med knappar som jag känner på mig att jag kommer att älska till döds.

I höst vill jag se ut som Faye Dunaway när hon spelade Bonnie i "Bonnie and Clyde". Minus the gun dårå.

Inga kommentarer: