fredag 18 juni 2010

Hug meee!! Kiss meee!! ......sex me?

…(⊙_⊙;)… Någon gång för ett antal veckor sedan började
några av de stökiga (de är såna sötnosar jämfört med tidigare
skolors vanliga elever, haha) att säga "hug meee" som ett av mycket
fåtaliga bidrag till engelsklektionerna. Någons storebror hade lärt
ut de två så användbara fraserna och det blev snabbt populärt att
begära pussar och kramar så fort man bad dem att göra något under
lektionerna.

Visst är det liiiite gulligt att småkillarna i sjuan piper hug meeee,
det tycker jag allt. Även om man också är lite orolig att de andra
lärarna ska få lustiga idéer om min undervisninsstil eller nåt (det
händer att ALTs blir avstängda från skolan pga sexuella trakasserier
eller anklagelser om såna).

I vilket fall som helst, häromisisten så blev det dags att säga mer
än " no thank you"! Det började med de vanligs hug meeeeesarna och
jag såg riktigt hur kugghjulen jobbade och efter en liten tankepaus
kom ett frågande "sex me?".

Synd att den energin inte går åt till att göra vettiga saker o(>_<)o
jag menar, det är inget fel i grabbarnas logik eller
uppfinningsrikedom.

Trevlig helg!
/Johanna

1 kommentar:

Alexandra sa...

Hahahahah... F'låt men jag skulle skratta ihjäl mig om du blev avstängd från för att du trakasserat småpojkarna på din skola sexuellt.

Du får passa på att ha lite sexual-/relationsundervisning med dem och lära dem passande situationer att använda sina fina engelskakunskaper i.

Lots of hugs and kisses från Syrran