tisdag 4 mars 2008

Lyssnar på ett underbart fint avsnitt av P2:s kalejdoskop.

Annars har det varit en vanlig dag på jobbet idag. Varken trist eller rolig förutom att de nyblivna eleverna memorerade "do you like ...." för att fråga mig om jag gillar ål, udon och annan japansk mat. Det tyckte jag var gulligt.

Fick besked hur det gick på mitt JLPT-test som jag tog i december utföll. Med marginal underkänt. Haha, helkasst vet inte när jag körde så på ett prov sist, om jag någonsin gjort det. Eventuellt nåt mattetest på gymnasiet. Kunde dock inte göra annat än att skratta när jag såg eländet. Och tänka "vilken tur att jag är i Japan så att jag inte glömmer japanka för mycket i alla fall!" vet tvärsäkert att jag hade fått fruktansvärd ångest om jag hade suttit fast ute i skogen utan möjlighet att öva mer japanska egentligen. Det enda som gick bra var hörförståelsen så nu kan jag inte smita kanji och grammatik mer... Dags att börja våga läsa böcker!

Iaf, kram och missa inte finfina kalejdoskop som jag länkat till ovan.

Go'natt

4 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att nån mer än jag lyssnar på Kalejdoskop.
Det är mycket stad och jobb, men lite människor i dina texter.
Har du några att umgås på din nya hemort?

Your personal Goddess sa...

ellluuuh!!!!!!
Jag har boende i Japan nu! *hoppa upp och ner* 30 minuter promenadväg till Shibuya.. GAHAWDH!! Du får komma och hälsa på nån dag när jag kommit till rätta och du har ledigt ^^
Ska bokmärka din nya blog också så att jag kan följa vad som händer med dig (=
Och hoppas att det löser sig med arbetstillstånd och allt annat trams, så att du stannar kvar (=
kraamen

Jonathan sa...

Oerhört vackert, kalejdoskop. Färöiska toner, kristian blak, shalder geo. 12 mars.

Synd att du missade jlpt testet, var det nivå ett eller två?

Jonathan sa...

förlåt min dumma fråga förresten.. det är klart att det är jlpt 1 ^^