måndag 20 oktober 2008

(Be)löningsdag★

Idag har jag cashat min första japanska lön sedan jag kom tillbaka till Japan i slutet av Augusti. Fram till nu har jag levat på mindre än 8000 SEK. Inkl räkningar som ackumulerats under sommarmånaderna jag var borta (inte så mycket gas, el etc använt dårå iofs). Har dessutom köpt kyl och ugn med de pengarna. Hyran har däremot inte räknats in. Det har varit ett väldigt sparande och räknande men nu är det värta över (har lite sedan tidigare som skall tillbaka till mamma och pappa plus att Shinji har ställt upp men det finns det utrymme för, jag är ju van vid att leva sparsamt nu!). Men idag sparade jag inte utan gick och köpte på mig allt det där jag använt slut på. Kändes underbart! Vem hade kunnat ana att man kunde bli så lycklig över att köpa diskmedel och toapapper, haha.

Bildtext:
Maniskt smajl (det är mest blicken jag vet, försök se normal ut och ta kort i PhotoBooth själv då :P ) men titta vilka fina lockar det är i mitt huvud! Den fuktiga luften här har inte alla dagar varit snäll mot min svenskklippta snedställda bob... Så istället för att platta till och blåsa så skruvade jag till lite och blåste. Same amount of work - ny frisyr makes me happy.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, grattis till lönen. Pengar är fina grejer det. Det blir liksom så mycket lättare att leva då. Tur att Japan inte är så dyrt som det har rykte om sig att vara.

Anonym sa...

hej bebben. DU ser ut som en docka med den dar blicken och blonda sma lockar! jatte sot ju!! Jag (har vill jag skriva ett ord som ajg inte kan som liknar ordet annonserar, fast ett annat som betyder typ att man vill ha nagot... oo, bra forklaring joanna!... anounce? fast det ar ju anda fel sprak) fler bilder pa dig pa bloggen!!
puss