lördag 4 oktober 2008

Dieter...och grupptänkande (igen)

För ett tag sedan lanserades en banan-frukost-diet. Ät alla mål som vanligt utom frukosten som ersätts av en banan och ett glas vatten.

För en sansad person låter detta rätt fånigt skulle jag gissa och för en frukostfantast som mig är det rakt ut löjligt.

Men si, hörde senast igår i lärarrummet på en låg-, mellanstadieskola hur bekväma frukostrrutinerna blivit sedan man börjat med banandieten. "Ingen disk bara att slänga skalet när man är färdig, jag är så glad att hela familjen har börjat med det här". En efter en började de andra lärarna humma och hålla med. Alla verkade hålla på me den här banandieten. What what whaaaat?! Senare samma dag fick vi det här meddelandet i fruktdisken:

Bästa Kund,
På grund av aktuella tevesändnigar har det över hela landet blivit svårt att få tag i bananer, tillgången är osäker. Vi förstår att detta orsakar Er omak men ber om Ert förstående.

(ganska fritt översatt, feel free att rätta mig om du ligger inne med en bra formulering)

Självklart är det en tom bananlåda vi ser. Det är tydligen inte ovanligt att "alla" börjar med mirakeldieter när de presenterats på TV (@_@;).

Nu blir iaf alla banandietare helt utan frukost, stackars satar! (En stilla tanke; undrar om någon ville få upp priset på bananer och hittade på den här dieten eller? Vill minnas att det kom fram något fingerat forskningsresultat just kring något speciellt födoämne och viktminskning under min tid i Kyoto. Var det månne natto? Blev värsta grejjen på nyheterna.)

Idag är det kanelbullens dag hemma i Sverige. Inte missa :9

Här kommer något mer roligt, äntligen en lista med saker som är bra att stoppa i sig trots att de har haft dåligt rykte förr!

2 kommentarer:

Anonym sa...

uch det lat helt sjukt det dar ju! Alla pa en gang. Det verkar lite blast. Men men.
Och det dar med syndabockarna, Det kans som om man kan saga bra och daliga saker om alla matvaror (nastan).
Jag bakade sa mycket bullar sa ajg ahr svarta bull-sackar under ogonen. godnatt

Anonym sa...

Eyyyyyy! Jag tyckte jag vid ett tidigare tillfälle nämnde något om att japaners dieter helt enkelt går ut på att inte äta. Believe me now? ;)