måndag 28 mars 2011

Det här är dålig skit!!!

BBC Global News (@BBCWorld)
2011-03-28 20.35
New radiation leak at Japan plant http://bbc.in/gutYox
 
Det rapporteras om radioaktivt vatten inne i en av reaktorerna. Ingen vet var det kommer från eller hur det blev radioaktivt bara att det är radiokativt ottabarahelvitte (fast de som rapporterades ha trampat i det ska ha kunnat checka ut från sjukhuset och blev idag "friskförklarade" mmmmh känns sådäääär troligt men jag hoppas ju så klart för de två drabbades skull att det bara var media som gjorde en höna av en fjäder, igen). 

Nu har man då börjat hitta radioaktivt vatten utanför kärnkraftverken också. Mest av allt ser det ut som TEPCO försöker säga "ähh, vaddå radioaktivt? Asså radioaktivt å radioaktivt det är ju så många som leker med plutonium nuförtin, kan ni verkligen bevisa var det kommer från? Förresten, det var inte farligt när vi mätte här förut. Va snackar ni om egentligen?"

Jag blir så arg och rädd och ledsen! Mest av allt arg! Många japaner ville inte ha kärnkraft, så klart inte när man vet hur illa det blir av just strålning, fucking fråga bara Hiroshima och Nagasaki. Ändå har regering samt industriella/ekonomiska intressen tvingat fram ett okej. Och nu kan de inte hantera det vettigt. Världens tråkigaste tillfälle att säga VAD- VAR-DET-JAG-SA?!

Ja, jag äter mina jod-tabletter :O

/Johanna 

1 kommentar:

Syster din sa...

Arg, rädd och ledsen - helt förståeligt. Det blir jag till och med här på andra sidan klotet när jag läser det du skriver. Skulle gärna ha haft en japansk familj i mitt hus om det hade hjälpt.