fredag 18 mars 2011

Kyotoooo - äntligen ogungande mark under fötterna ♥


Fick mail från ambassaden:

"Svenska UD erbjuder svenskar och andra skandinaver att cirka 14.30 fredagen 18 mars lämna Tokyo med ett extrainsatt SAS-plan m. slutdestination Bangkok. Detta pga begränsad flygkapacitet från Tokyo. Resan sker till självkostnadspris."

Man känner allvaret i situationen. Nu är jag ju redan i Kyoto och från Kansais flygplats går ju flyg som vanligt (än så länge) men jag känner att jag måste tänka mer och lite i lugn och ro på konsekvenser och effekter av en eventuell hemresa. Alla japaner jobbar på som vanligt så på sätt och vis känns det fånigt att lägga benen på ryggen. Iaf längre bort än Kyoto. Nu kan jag ju fortfarande hävda semester, typ.

Kram alla!  
/Johanna 
 
Ps ursäkta monstruöst dålig stavning den senaste tiden. Har varit för stressad att läsa igenom vad jag klöddat fram på iPhonen. Har dock stängt av rättstavningen men... Mina tummar är just precis bara litet för stora för att alltid hitta rätt tangent.... Oshiii så nära :P 

Inga kommentarer: