fredag 25 april 2008

Ett steg till i pappersprocessen

Idag har jag varit och köat på immigrationskontoret som ligger några stationer hemifrån mig. Fick reda på att det kan gå att slippa att åka utomlands och ändå få papprena rätt. Jodå, det går (tyvärr syrran det blir ingen fika i Seoul den här gången ;). Det tar dock ca 2 veckor (fastän jag lämnade in ett brev som min arbetsgivare snällt nog sammanställde där han förklarade hur viktigt det är att jag kan "börja jobba" så fort som möjligt)!! Det är en tusans jäkla stämpel i passet bara så vitt jag fattat ju.

ååååhåhåhåhh

Aldrig blir man färdig... Aldrig får jag skaffa mobil (;_;) Ursäkta alla att jag är handikappad.

Dessutom är jag rätt orolig att min returbiljett ska brinna inne...Den är bokad 12:e Maj och jag verkar inte kunna boka om den förrän det är helt klart att jag får stanna ('o')

Det blir visst mera iraira verkar det som...

Men jag har blivit kallad på arbetsintervju för en annan skola (smart va, inte ens koll på papper eller nåt men vi kan väl betrakta det som träning va). Vet inte hur jag ska gå vidare med allt.

Ett tag var jag helt inställd på att allt skulle skita sig med arbetstillstånd o uppehållstillstånd och vad det nu är jag ska ha. Då skulle jag göra min sista dag på jobbet imorgon och ha ledigt i 2 veckor, hälsa på mina kära vänner i mitt underbara Kansai och sedan åkt hem till Mamma och Pappa för att äta linser och titta på den svenska våren. Kan inte låta bli att tänka att det skulle ha varit väldigt fint♥ Men nu är ju tanken att jag ska bo och jobba här så det är väl bara att ta nya tag dårå. Men helst på en annan skola!

Inga kommentarer: