torsdag 24 april 2008

Nån som vill åka till Korea?

Eventuellt MÅSTE jag verkligen lämna landet för att få mina papper i ordning så... nån som har tid, lust och pengar att dra till Korea på måndag?

Well, skämt åsido, det kan finnas en ljusning med mina papper snart iaf. Men då kommer nästa problem... jag vill byta jobb (›‹) vet inte hur jag ska få ihop det ännu men nåt drastiskt måste göras för jag orkar faktiskt inte vara kvar på en arbetsplats som min befintliga. Kalla det kulturkrock eller dålig anpassning eller bara en dålig kombo av personligheter men jag kan inte finna mig i min situation, det är panik varje dag innan jobbet. Det ska inte behöva vara så juh!

Grrr men nu ska jag iväg och be om hjälp med mina papper till nämnda arbetsplats... Kanske finns det en chans att slippa åka till Korea. Inget ont om Korea men snåltarmen proesterar högljutt genom att slå dubbelknut så fort jag bara tänker på en endagstur till Korea bara för att få en stämpel i mitt pass =(

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja fan, en fika i Korea med dig hade varit finfint! Synd att jag inte har i tillgångar vad jag har i skuld... Erhm. Lycka till!

Your personal Goddess sa...

haha jaa, en tur till korea hade inte suttit fel, men jag undrar om skolan skulle tycka att det var lika roligt som jag ;P vi får hitta några rika snubbar på lördag med privatjet och åka på söndagen.. Då har vi ändå inget bättre för oss än att sova ett par timmar på ett plan ^^ (fast iofs, ska det stämplas o grejjer kanske det inte får vara söndag) bummer.. hade vart ett intressant sätt att avsluta helgen på ;P

Anonym sa...

Hisashiburi! Uggla?

Ledsen att jag inte svarade på msn härom veckan, var tyvärr inte hemma vid den tidpunkten.

Shit vad du verkar jobba och stå i. Verkar mer jobbigt än roligt, men det är väl så det är om man vill bo i Japan. Själv ska jag dit om någon vecka. Stannar i tre månader. Har dock dåligt med pengar och måste fokusera på att bli färdig med min kandidatuppsats så det blir inte direkt någon nöjesresa.

Blir väl till att leta jobb för min del så småningom också, men det är som sagt examen som står i fokus för tillfället. Hade egentligen inte haft något emot att plugga mer heller, men vi får se hur det blir med den saken.

Hoppas det ordnar sig för din del!