tisdag 18 november 2008

När jag blir gammal...

...vill jag ha ett ansikte fullt av rynkor efter att ha skrattat för mycket.

...hoppas jag att jag fortfarande är omgiven av rara, omtänksamma människor som älskar mig lika mycket som jag älskar dem.

...hoppas jag att jag bor i ett kråkslott med minst en salong med enorma plyschsoffor som är så mjuka och djupa att man aldrig vill gå därifrån (de ska dessutom ha lejonfötter och en massa udda kuddar med paljetter och broderier, gärna olika orientaliska/asiatiska snitt), en enorm chiffoné i mörkt trä full av prång, krusiduller och lönnluckor där man minst anade det. I min chiffoné skall jag spara en massa fina saker som jag har samlat på mig under mitt liv, när jag får besök kan man gå på upptäcksfärd i min chiffoné eller så kan jag berätta historierna bakom mina små prylar (har inte Pippi något liknande?). Jag siktar också på en veranda med korgstolar där man kan sitta om kvällarna och dofta på kaprifol medan solen sakta går ner och månen går upp. I trädgården vill jag ha en massa olika fruktträd så att det alltid finns något gott att plocka i trädgården att äta som det är eller baka paj av. Jag kan inte tänka mig annant än att det finns åtmistone en kattracka med i bilden heller.

...har jag gärna en vansinnig garderob med kläder från en hel livstid (jag är el mucho hamster, det är inte alls så omöjligt som det låter) som jag inte tvekar att använda efter eget huvud.

....har jag nog fortfarande massor med skinn på näsan och tycker att livet är jävligt gött.


Hur vill du att allt skall vara när du blir gammal?

5 kommentarer:

Jonathan sa...

När jag blir gammal vill jag att andra ska ha möjlighet att bli gamla.
- om man ska vara på ett lite domedagshumör.

Anonym sa...

När jag blir gammal ska jag äta dillchips varenda dag.

Anonym sa...

När du blir gammal vill jag vara riktigt gammal, dvs fortfarande leva, så att jag kan hälsa på dig. Då ska du få baxa upp min skraltiga kropp ur sofforna, påminna mig om doften av kaprifol som min gamla näsa inte längre kan känna och berätta dina historier om och om igen för mina senila och halvdöva öron.

Anonym sa...

Äsch jag skulle ju signera kommentaren ovan med Storasyster.

夜羽奈 sa...

Åh vad fina ni alla är! Jag blir så glad (även domedagshälsningen var fin, Jonathan!)

Stora kramar till er alla!