tisdag 4 november 2008

ont i örat!?

Idag har jag köpt japanska Ipren (Eve heter de, Ibuprofen katakaniseras på samma sätt som Eve och då tyckte de att de var jefligt tuffa när de bytte till den andra stavningen med alfabetiska bokstäver). Det är nämligen så att det är lite synd om mig... jag är förkyld och har svinont i örat!!! Kollade snabbt på nätet att det bara är att knarka på sin medicin och hoppas att det går över inom 3 dagar annars behöver man visst gå till doktorn. Häpp Jag har, mig veterligen, aldrig haft öroninflammation så jag vet inte hur det ska kännas, men känns det så här är jag inte förvånad.

Dumma öra. Dumma mig som fick för mig att gå ut och promenera dryga 2 mil igår fast jag var rätt förkyld innan. Dumma dumma förkylning som ska komma och störa just när jag köpt simkort och hittar på en massa kul.

Suck.

Men det är lugnt, ni behöver inte tycka så mycket synd om mig, för det har jag gjort själv hela dagen haha. Nu ska Eve och jag och luddiga varma strumpor gå och sova snart tror jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

at massa hals tabbletter. och nas spray. det finns orondroppar man kan ta for barn vid forkylnng, ta dom oxa. proppa alla hal i ansiktet fulla med anti forkylnings mediciner. det hjalper mot oron inflamation. oron inflamation kanns ungefar sa har: du ligger i sangen och grater nastan och forsoker trycka nagonstans pa orat hela tiden for att forsoka komma pa nagot satt sa att det gor mindre ont. oron inflamation ar absolut den varsta smartan av alla sjukdommar jag har haft forutom blindtams inflamation. sa ar du inte riktigt i grata i sangens stadiet, proppa alla ansiktshal fulla!!! och ahlsduk o mossa!! puss sa lange lilla sjukling.