söndag 9 november 2008

Pillade med naglarna

Ispirerad av en tidningsreklam från Shiseidos Majolica Majorca linje där de hade målat naglar som en påfågelfjäder gjorde jag idag min egen version. På min inspirationsbild var det underst målat med en djup smaragdgrön nyans, ovanpå detta en cirkel i glittrigt silver och sedan en mörk punkt i svart.

Jag har inte riktigt såna färger till hands just nu så det fick bli i guld och vitt istället (jag tror att det kommer att bli mina färger i vinter, lite a la tjusigt 20-tal).

Det är tre nyanser nagellack och en liten pärla i mitten. Med lite träning kanske det kan bli ganska snyggt tror jag. Får känna efter idag. Ikväll åker det av för i japanska skolor får man inte piffa sig för mycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men mina naglar är ju redan målade i fint gräsigt smaragdgrönt! Och jag har ju en fin glittrig silverfärg jag köpte i Oman för tre kronor! Ohoo. Nu måste jag leka konstnär på mina naglar!!